Pantino Retour- en Ruilbeleid

Bij Pantino doen we ons best om je tevreden te stellen met onze producten en service. Toch begrijpen we dat een aankoop soms niet helemaal naar wens is. Daarom bieden wij een duidelijk en klantgericht retour- en ruilbeleid. 

1. Bedenktijd en retourtermijn

  • Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren (herroepingsrecht).
  • Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om de producten retour te sturen.
  • Je ontvangt het volledige aankoopbedrag inclusief de oorspronkelijke verzendkosten terug.

2. Voorwaarden voor retourneren

Om in aanmerking te komen voor een retour of ruiling, gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product moet ongeschonden, ongedragen en ongebruikt zijn.
  • Het product dient te worden teruggestuurd in de originele verpakking met alle labels en prijskaartjes nog bevestigd.
  • Specifieke producten, zoals verzegelde artikelen, kunnen niet worden geretourneerd als de verzegeling is verbroken.
  • Beschadigde of incomplete producten kunnen leiden tot een waardevermindering, die in mindering wordt gebracht op de terugbetaling.

Retourzendingen naar een ander adres dan het door ons opgegeven retouradres worden niet geaccepteerd of vergoed.

3. Retourprocedure

Onze retourprocedure is eenvoudig en bestaat uit vier stappen:

  1. Meld je retour aan: Neem contact op met onze klantenservice via contact opnemen. Vermeld je bestelnummer en de producten die je wilt retourneren.
  2. Verpak het product: Zorg ervoor dat het product goed verpakt is om schade tijdens transport te voorkomen. Gebruik indien mogelijk de originele verpakking.
  3. Verzend het product: De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. De standaardkosten bedragen €16,95 per pakket. We kunnen een voordeliger alternatief aanbieden via e-mail.
  4. Terugbetaling: Na ontvangst en controle van het geretourneerde product, verwerken wij je terugbetaling binnen 14 dagen. Het bedrag wordt teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode.

4. Ruilen

  • Wil je een product omruilen? Dat kan, mits het product aan de retourvoorwaarden voldoet.
  • Neem binnen 14 dagen contact op met onze klantenservice via contact opnemen voor instructies.
  • Ruilingen zijn mogelijk zolang het gewenste product op voorraad is. Als er een prijsverschil is, nemen we contact met je op.

5. Beschadigde of verkeerde artikelen

Beschadigd artikel:

  • Als je een defect of beschadigd artikel ontvangt, neem dan binnen 14 dagen contact op met onze klantenservice via contact opnemen. Vermeld hierbij:
    • Je bestelnummer.
    • Foto’s van de schade.
    • Een beschrijving van het probleem.

Verkeerd artikel:

  • Als je een ander product hebt ontvangen dan besteld, neem dan direct contact met ons op en geef het volgende door:
    • Je bestelnummer.
    • Het artikel dat je zou moeten ontvangen.
    • Het artikel dat je hebt ontvangen (inclusief een foto).

Wij zorgen ervoor dat je het juiste product ontvangt zonder extra kosten.

6. Kosten voor retourneren

  • Retour veroorzaakt door de klant: De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening (€16,95 per pakket).
  • Retour veroorzaakt door ons: Als het product defect is of als je een verkeerd artikel hebt ontvangen, vergoeden wij de retourkosten.

7. Veelgestelde vragen (FAQ)

  • Hoe lang heb ik om te retourneren? Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Hoe snel ontvang ik mijn terugbetaling? Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour.
  • Wat kost een retourzending? De standaardkosten bedragen €16,95, tenzij het om een defect of fout gaat.
  • Kan ik een product ruilen? Ja, omruilen is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst, mits het product ongedragen en in originele staat is.

Contactgegevens
Voor vragen of hulp kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Openingstijden Klantenservice:

  • Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
  • Zaterdag: 10:00 - 18:00 uur
  • Zondag: Gesloten
De informatie op deze pagina is met zorg samengesteld om je zo goed mogelijk te informeren over ons retour- en ruilbeleid. Pantino is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden in de verstrekte informatie, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid. Bij twijfel of specifieke vragen raden we aan contact op te nemen met onze klantenservice via info@pantinoshop.nl.

OVer ons

Waarom Pantino?

Bij Pantino geven we om onze klanten en streven we er altijd naar om u de voordeligste aanbiedingen aan te bieden.

We zijn er trots op dat we een grote selectie producten kunnen aanbieden in talrijke categorieën, voor alle leeftijden en alle gelegenheden. Bekijk onze dagelijkse aanbiedingen!

Sinds 2022

Geniet van de beste deals

Pantino is altijd op zoek naar de nieuwste aanbiedingen en koopjes voor jou. We willen er zeker van zijn dat jij de laatste besparingen krijgt - daarom updaten we onze site altijd met de laatste aanbiedingen!

GRATIS BEZORGING

We verzenden met de snelste en meest betrouwbare service. We bieden altijd gratis verzending.