Bij Pantino.nl is een van onze hoofddoelen te focussen op hoge kwaliteit & veilige verzendmogelijkheden - zodat onze klanten zorgeloos achterover kunnen leunen, tot ze thuis met hun geliefden van onze producten genieten. Volg je bestelling hier. Lees ook hier ons retourbeleid.
HOE LANG DUURT DE LEVERING?
De levertijd bestaat uit twee belangrijke componenten:
1) Verwerkingstijd (3-5 werkdagen):
- Bestelbevestiging
- Aanpassingen
- Kwaliteitscontrole
- Verpakking
2) Verzendtijd (afhankelijk van de bestemming 5-10 werkdagen):
De duur van de levering wordt berekend vanaf de afhaling in ons internationaal transportcentrum tot de gewenste bestemming en kan dienovereenkomstig variëren, afhankelijk van de leveringsbestemming.
Totale verwachte bezorgtijd (schatting):
- Nederland 8 - 15 Werkdagen* (standaard verzending)
- België 8 - 15 Werkdagen* (standaard verzending)
* Alle levertijden hierboven zijn exclusief douane en bijbehorende vertragingen. Vertragingen kunnen optreden tijdens perioden van verhoogde vraag, zoals Kerstmis, Black Friday of soortgelijke speciale aanbiedingen.
WAT KOST DE VERZENDING
Als speciale service bieden we onze klanten momenteel gratis standaard verzending wereldwijd.
Om onze producten tegen de beste prijs aan te bieden, verzenden wij al onze bestellingen rechtstreeks vanuit onze internationale leveranciers in Azië. Dit helpt ons kosten te besparen en scherpe prijzen te hanteren. Houd er rekening mee dat de levertijden langer kunnen zijn dan bij lokale verzending. In sommige gevallen kunnen invoerrechten of btw-kosten van toepassing zijn, afhankelijk van de regelgeving in jouw land.
WAAR IS MIJN PAKET?
Nadat het pakket ingepakt is, wordt het aan ons transportbedrijf overhandigd en ontvang je een tracking e-mail. Volg je bestelling hier
Om logistieke redenen en om de levertijd te optimaliseren, kan de bestelling in verschillende deelleveringen verzonden worden.
Wanner je bestelling geleverd word kun je genieten van je bestelling! Natuurlijk kan er altijd iets misgaan. Wil je ruilen of retourneren? Check dan deze pagina.
Defect product?
Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Bij een beschadigd product sturen wij kosteloos een nieuw exemplaar. Komt het opnieuw beschadigd aan, of wil je liever ontbinding, dan ontvang je het volledige aankoopbedrag retour.
Internationaal verzendcentrum
Bestellingen bij Pantino worden altijd rechtstreeks verzonden vanuit ons internationaal magazijn. Hierdoor kunnen we onze producten voordelig aanbieden en besparen op opslag- en verzendkosten. Bij levering kan het voorkomen dat er invoerrechten, btw of andere bijkomende kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn niet inbegrepen in de aankoopprijs en zijn voor rekening van de klant.
Verloren pakket?
In het geval dat een pakket verloren is gegaan of niet is afgeleverd als gevolg van een logistieke reden, zullen wij altijd en nieuw pakket verzenden voordat wij overgaan tot terugbetaling of verdere afhandeling.
Vertragingen en overmacht
In geval van vertragingen in de levering of onverwachte gebeurtenissen buiten onze controle (zoals stakingen, natuurrampen of transportproblemen), zullen wij ons uiterste best doen om je op de hoogte te houden en je bestelling zo snel mogelijk te leveren. De maximale wettelijke leveringstermijn bedraagt 30 dagen. Bij vertraging heb je het recht de bestelling kosteloos te annuleren en je geld terug te krijgen.
Wijzigingen in het Verzendbeleid
Pantino behoudt zich het recht voor om dit verzendbeleid op enig moment te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden op onze website geplaatst.
Terugbetaling- en retourbeleid.
In sommige gevallen kan de douane jouw pakket controleren en invoerrechten of btw in rekening brengen. Sinds 1 juli 2021 zijn de Europese regels rondom import vanuit landen buiten de EU aangescherpt. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Hoewel het zelden voorkomt, is het mogelijk dat er invoerkosten worden gevraagd bij levering. Mocht dit gebeuren, neem dan gerust contact met ons op – we helpen je graag verder. Eventuele invoerkosten of douanerechten zijn volledig voor rekening en verantwoordelijkheid van de klant. Deze kosten worden doorgaans bij aflevering geïnd door de bezorgdienst.
Let op: de retourkosten (€16,95) zijn voor rekening van de klant, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is.
Levering tijdens niet thuis of bij het postkantoor
Indien een pakket geleverd word dan de deur of afgegeven wordt op een postkantoor heeft Pantino de kosten gemaakt om het pakket te leveren. Als een pakket niet wordt aangenomen of niet wordt opgehaald bij het afhaalpunt en retour wordt gestuurd, behouden wij ons het recht voor om €8,95 aan verwerkingskosten in te houden op het terug te betalen bedrag.
WAAROM WERKT HET VOLGEN VAN MIJN PAKKET NIET?
In sommige gevallen heeft het transportbedrijf 1-2 werkdagen nodig om de locatie van het pakje bij te werken. We vragen in deze gevallen om je begrip en geduld. Let op: werkdagen zijn maandag t/m vrijdag, exclusief nationale feestdagen.
Als je nog andere vragen hebt (over verzending, bestellen, enz.), stuur ons dan gerust een berichtje onder het menukopje "Contact" en we antwoorden zo snel mogelijk! Of Mail: info@pantinoshop.nl Telefoonummer: +31850830017
Contactgegevens:
Handelsnaam: Pantino
Email: info@pantinoshop.nl
Telefoon: +31850830017